2021-től folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai

Tovább folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése, valamint a jó minőségű, hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében.

2021-től újabb hároméves periódust nyert meg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara francia és belga szakmai szervezetekkel együttműködve, így tovább folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése, valamint a jó minőségű, hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében.

Az Európai Friss Kalandok, a NAK hosszútávú edukációs kampánya azért indult el 2018-ban, hogy a hazai kedvezőtlen zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásokon változtasson. Az uniós országok közül ugyanis hazánkban az egyik legalacsonyabb a zöldség- és gyümölcsfogyasztás: a WHO által javasolt napi minimum 400 gramm helyett itthon átlagosan 260 grammot fogyasztunk.

Az elmúlt három év eredményeként minden harmadik magyar ember találkozott már Fruttival és Veggivel, a 8-14 évesek körében pedig, akik kifejezetten kevés zöldséget- és gyümölcsöt fogyasztanak, 30% feletti az ismertségük. A zöldség – gyümölcs kabala testvérpár az elmúlt időszakban az egész országot bejárta: 35 ezer kilométert utazott, ami a Budapest-Párizs távolságnak felel meg oda-vissza, és 45 roadshow-n, valamint 100 nagyáruházi helyszínen várta a családokat, a gyermekeket. A kitelepülések alkalmával 4 kamion súlyának megfelelő zöldséget és gyümölcsöt (7750 kg) kóstolhattak meg az érdeklődök. Az Európa Friss Kalandok nagykövetei minden évben olyan hiteles személyiségek voltak, akik szakmájukban és magánéletükben is azonosulni tudtak a kampány célkitűzéseivel – többek között Vincze Ottó és Görbicz Anita, Wolf András vagy épp Marton Adrienn, akik személyes tapasztalataikkal, ötletekkel, receptekkel segítették a szülőket, nagyszülőket abban, hogy hogyan építhetnék be a zöldségeket és a gyümölcsöket az egész család mindennapi étkezéseibe.

A gyerekek számára készült 24 részes animációs sorozatot a legnagyobb hazai mesecsatornák sugározták, így 355 ezer 4-14 év közötti gyermek ismerte meg izgalmas kalandokon keresztül Vegapolisban a zöldségek és gyümölcsök “szupererejét”.  Az Európai Friss Kalandok program az online térben is aktív: honlapján és közösségi médiaoldalain hasznos információkat, érdekes videótartalmakat, aktualitásokat és játékokat találhatnak a látogatók. A program Facebook-oldala eddig közel 4 millió embert ért el.

-Iskolai osztályok kerestek meg bennünket és kértek a program foglalkoztató füzetéből, hogy egy különleges természetismeret óra keretében oldják meg a játékos feladatokat, fedezzék fel a zöldségeket, gyümölcsöket – mondta el Győrffy Balázs. Hangsúlyozta továbbá, hogy az Európai Friss Kalandok célja volt az is, hogy ösztönözze a keresletet a jó minőségű hazai zöldségek és gyümölcsök iránt, amiben szintén sikerült előrelépést tenni.

 

A következő három év

A NAK az elmúlt három év tapasztalatai és a pozitív visszajelzések miatt döntött úgy, hogy pályázik a program folytatására 2021-től, amit nemzetközi szakmai partnereivel meg is nyert.

A 2021-’23-as időszakban Frissesség Ereje néven új arculattal és megújult kabalafigurákkal folytatódik a program, amely továbbra is elsősorban a családokat és a gyermekeket célozza meg, mert alapvető fontosságú, hogy minél több szülő, nagyszülő ismerje meg a zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásait, és építse be ezeket a gyermekek étrendjébe.

A gyerek célcsoport azonban bővül a következő három évben, ugyanis az eddigi 6-14 éves korcsoport mellett a 14-18 éves középiskolás, tini korosztályt is szeretné megszólítani a kampány. Ennek oka, hogy a WHO friss adatai szerint ebben a korcsoportban évről évre jelentősen csökken a napi rendszerességgel zöldséget- és gyümölcsöt fogyasztók aránya. Az új célcsoport hatékony elérése érdekében a program közösségi média jelenléte és aktivitásai még változatosabbak és intenzívebbek lesznek a jövőben. A korábban sikeres programelemek szintén folytatódnak a következő periódusban: új epizódokkal jön az animációs minisorozat, Frutti és Veggi ismét országos roadshow-ra indul, és ismét lesz lehetőség a legnagyobb áruházláncok boltjaiban zöldséget, gyümölcsöt kóstolni.

A program folytatása nagyszerű lehetőséget jelent, hiszen a fogyasztói magatartás formálásához hosszabb időn, több éven keresztül kell közvetíteni a zöldség- gyümölcsfogyasztás fontosságához kapcsolódó üzenteket. Ez a fajta edukáció elengedhetetlen ahhoz, hogy a családok szemléletmódja változzon, és egy olyan generáció nőjön fel, amely számára alapvető az egészséges, friss zöldségen és gyümölcsön alapuló táplálkozás.

 

Egyéb cikkek
megtekintése
Előző cikk
Az információ megosztása itt:
Ezek a cikkek érdekelhetik Önt
Esemény

Elérhetőek honlapunkon az idei roadshown készült fotók

Albumok Balatonboglárról és Nyíregyházáról!
Esemény

Vidám nyárbúcsúztatás Fruttival és Veggivel Lillafüreden!

2020. szeptember 5, Lillafüred
Esemény

Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepe – egy jó program a hosszú hétvégére az egész családnak!

Esemény

Vasárnap Keszthelyen is találkozhattok Fruttival és Veggivel!

2020. augusztus 16. Keszthely